Rynek TV zmienia się ze względu na możliwości dostępu do sieci szerokopasmowych. Samsung i Panasonic zapowiadają, że w 2014 roku wszystkie produkowane przez w/w firmy telewizory będą miały stały dostęp do sieci internetowej. Z badań Samsunga wynika, że blisko 70% nowo zakupionych telewizorów tej marki jest stale połączona z siecią, dzięki czemu użytkownicy uzyskują dostęp do wielu, również interaktywnych, usług. Technicznie zmieniają się piloty do telewizorów, które obecnie oprócz podstawowych funkcji posiadają wbudowany mikrofon do obsługi Skype, klawiaturę QWERTY, touchpad, gniazdo słuchawkowe.

W nowych telewizorach coraz częściej mamy wbudowane WiFi, które pozwala nam swobodnie korzystać z sieci w całym domu, nie tylko z internetu, ale również z dodatkowych aplikacji czy programów oferowanych w ramach zakupionego pakietu TV. Samsung w tym roku zaprezentował nowy Smartphone Galaxy, który oferuje możliwość oglądania treści FullHD z użyciem kodeka HEVC (wykorzystywanego również w przekazie 4K o rozdzielczości 3840/2160 px).

Zmienia się rynek reklam w świecie usług telewizyjnych, których nadawcy pomijają producentów programów i kierują się bezpośrednio do dostawców usług TV, a jak szacuje Paweł Tutka, w przyszłości będą się kierować również bezpośrednio do producentów telewizorów, którzy przez sieć będą mieli dostęp do sprzedanych odbiorników.
___
W Serocku, k. Warszawy, trwa konferencja FORTEL 2013. Tematyka spotkania kierowana jest do operatorów sieciowych i dostawców treści TV.

Propozycja Panasonic - dzięki połączeniu z internetem telewizor po włączeniu przechodzi do interaktywnego portalu, nie klasycznie do programu telewizyjnego.

Łukasz Biernacki ogląda nowe możliwości interaktywnego serwisu TiVik firmy Evio. TiVik oprócz telewizji oferuje między innymi dostęp do serwisów: pogodowych, youtube, domotywatory.

Uczestnicy konferencji FORTEL przy rejestracji otrzymują magazyn Telekabel, a w nim mogą znaleźć między innymi reklamę XII Konferencji KIKE.