W dniach 22-25 marca, w Łodzi odbyła się konferencja FORTEL 2015. Wśród paneli znalazła się dyskusja o tym, dlaczego operatorzy nadal są zainteresowani świadczeniem usług stacjonarnych, mimo że telefonia mobilna wydaje się wieść zdecydowany prym na rynku. Z badań przedstawionych w trakcie dyskusji (źr. UKE) wynika, że telefonia stacjonarna cieszy się największym powodzeniem wśród klientów instytucjonalnych. Wśród zalet VoIP wskazywano przede wszystkim dobrą jakość połączeń, przywiązanie klienta do operatora świadczącego wiele usług w jednym pakiecie. Z nowości na przestrzeni ostatnich lat, wspomniano między innymi rozwiązania oparte na centrali w chmurze, nagrywanie połączeń, wirtualny fax, wirtualna centralka VPBX, zapowiedzi DISA, numeracja wewnętrzna i przekierowanie połączeń, i wiele innych. W dyskusji udział wziął Piotr Marciniak (Wiceprezes KIKE). Zapraszamy również do prezentacji z panelu: “Mówi się, że telefonia się kończy, więc dlaczego operatorzy telekomunikacyjni nadal chcą ją oferować? Tani i dobry VOIP dla wszystkich”. (fot. LoVo. Sp. z o.o.)